Jeśli zastanawiacie się:
- co wpisać w poszczególne pola wniosku przy pisaniu oferty?
- gdzie poza gminą można składać wnioski, albo czy wnioski to jedyna możliwość?
- co to znaczy skuteczniej prowadzić organizację i jak to robić?
- po co, gdzie i jak promować działania organizacji?
Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi TAK to zaproszenie na seminaria jest dla WAS!
W szkoleniach warto wziąć udział aby:
- dowiedzieć się, na czym polega praca metodą projektu,
- przeanalizować szerokie spektrum źródeł finansowania działań NGO,
- zidentyfikować grupy, do których chcemy docierać z komunikatem i dowiedzieć jak tworzyć skuteczne komunikaty,
- przyjrzeć się obszarom zarządzania organizacji i dowiedzieć się jak rozwijać działania organizacji?
Dla kogo?
Do udziału zapraszamy przedstawicieli organizacji, zmotywowanych do podejmowania wyzwań oraz osoby, które są na początku drogi dot. przygotowania projektów i które chcą się dowiedzieć więcej w proponowanej tematyce.
Zapisy: telefonicznie 12 277 01 90 lub za pomocą formularza: KLIKNIJ TUTAJ.
W przypadku większej ilości zgłoszeń, w pierwszej kolejności przyjmujemy:
- osoby, które wypełniły ankietę,
- po jednej osobie z danej organizacji,
- zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
Wszystkie osoby, które zgłoszą się do udziału w cyklu seminariów, po zakończeniu rekrutacji, dostaną informację zwrotną o przyjęciu.
FORMA: wykładowo-warsztatowa.
ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: do 16 osób.
Tematyka, daty i terminy...
- Projekt w organizacji, czyli o co chodzi w tej metodzie?
13 kwietnia 2016, godz. 17.00-19.00
- ABC, czyli „cykl życia projektu”
- projekt, a wniosek aplikacyjny
Cel: zapoznanie uczestników z metodologią tworzenia projektów. - Przegląd źródeł finansowania działań - gdzie poza gminą poszukać środków?
20 kwietnia 2016, godz. 17.00-19.00
- przegląd źródeł finansowania
Cel: poszerzenie wiedzy nt. szerokiego spektrum możliwości pozyskiwania środków. - Komunikacja organizacji z otoczeniem, czyli co na co zwrócić uwagę w promocji
27 kwietnia 2016, godz. 17.00-19.00
- czym jest „otoczenie” organizacji?
- ABC skutecznego komunikowania i promowania działań
Cel: zidentyfikowanie otoczenia organizacji oraz poznanie zasad skutecznego komunikowania. - Zarządzanie organizacją, czyli nad czym zarządy powinny zapanować
11 maja 2016, godz. 17.00-19.00
- Obszary rozwoju organizacji: ludzie, pieniądze, „papiery”, wnioski, promocja, spotkania, zebrania i bieżące działania… - jak nad tym zapanować?
- Po co i jak rozwijać organizację?
Cel: określenie priorytetów rozwoju, pokazanie perspektywy krótko i długofalowej działania organizacji.
Prowadzący:
Dorota Kobylec - absolwentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych w zakresie integracji europejskiej w INP UJ, certyfikowana trenerka Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys, akredytowana trenerka oraz doradczyni kluczowa Regionalnego Ośrodka EFS w Krakowie w latach 2005-2008. Koordynatorka projektów z obszaru edukacji i rozwoju lokalnego finansowanych zarówno ze środków krajowych, jak i europejskich. Działa na rzecz aktywizacji społeczności lokalnych oraz wsparcia rozwoju organizacji pozarządowych. Tematyka prowadzonych szkoleń: źródła finansowania działań organizacji, praca metodą projektu, rozwój lokalnej społeczności, współpraca samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi, miejscowość tematyczna.
Ewa Chromniak - absolwentka Kierunku Nauki Polityczne Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Ekonomią Społeczną Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP, uzyskała certyfikat jakości szkoleń I stopnia. Uczestniczka Szkoły Treningu Grupowego, Grupa Training&Consulting. Współpracuje z organizacji pozarządowymi i instytucjami samorządowymi – pomaga im w rozwoju – m. in. w skutecznym planowaniu i realizacji działań, współpracy partnerskiej w środowisku oraz urzeczywistnianiu idei „partycypacji obywatelskiej” czyli włączania mieszkańców w życie społeczne. Od 2005 roku zaangażowana w rozwój III Sektora w Małopolsce, szczególnie w Krakowie. Trenerka i edukatorka. Tematyka prowadzonych szkoleń: praca projektem, współpraca z samorządem, planowanie strategiczne, planowanie rozwoju instytucji, rozwój społeczności lokalnej, konsultacje społeczne, równość szans.
Anna Pasieka - absolwentka dziennikarstwa i europeistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym „Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej”. Z III sektorem zawodowo związana od 2006 roku. Współautorka projektów społecznych i obywatelskich, cykli edukacyjnych dla organizacji pozarządowych, liderów lokalnych i pracowników samorządowych. Trenerka i konsultantka w obszarach: edukacji obywatelskiej, rozwoju organizacji pozarządowej, w tym komunikacji, pracy metodą projektu, narzędzi współpracy samorządu z organizacjami, partycypacji i konsultacji społecznych